Колко вода трябва да се пие на ден?

Водата е основната съставка на нашето тяло, тя е около 70%-75% от обема му. Водата в тялото ни не е разпределена равномерно, тъй като всеки орган има различна необходимост, но най-големи съдържание на вода има в мозъчните течности 99%. 
Човек средно може да изкара около 3 денонощия без вода, ако се водим по „тройното правило“. Всички процеси в организма се случват благодарение на водата. Клетките се нуждаят от постоянен приток на течности, които идват от кръвта. 93% от кръвната плазма е вода. Отпадъчните продукти се извеждат от клетките и тялото благодарение на водата. Водата, също така служи и за смазка на на ставите, понижава телесната температура, чрез потенето и 
спомага да изглеждаме по-млади.

Стареенето на кожата, дегенерирането на тъканите са свързани с количеството течности, които приемаме. Жените имат по-малко процентно съдържание на вода в организма от мъжете. А с възрастта количеството вода в организма намалява. Интересно, но факт е че пълните хора имат по-малко течности от по-слабите. За правилното функциониране на организма ни, за да изглеждаме по-добре и да се чувстваме по-добре трябва да се при вода. Но колко точно вода трябва да се приема на ден? Разбира се, много зависи от климата, от физическото и психическото натоварване, но все пак трябва да поддържаме тялото си хидратиране постоянно и да пием вода на всеки час.
Една жена, тежаща 54кг трябва да пие поне по 1,5 вода. 63км – 1,75лв, което се равнява на около 7 чаши, при нормално натоварване в умерен климат. 
Винаги трябва да се взима и под внимание електролитния баланс на тялото. При обилно потене той се нарушава и трябва да се възстанови с вода и храни. Във физиологията на човека, основните йони на електролитите са натрий (Na +), калий (К +), калций (Са2 +), магнезий (Mg2 +), хлор (Cl -), хидрогенфосфат (HPO42-), и бикарбонат (HCO3-). Но човек най-често страда при нарушението на калиево-натриев баланс. При водно — електролитния баланс на клетката се балансират от самият организъм при достатъчно време за възстановяване и приемане на вода. 
Важно е организма да бъде постоянно хидратиране, да се пие вода дори когато не сте жадни. Газираните напитки и кафето не са показателни за хидратацията на организма. Носете вода със себе си навсякъде и пийте равномерно през целия ден.